עיבוד תהליכי הריון ולידה

תהליכי עיבוד הריון ולידה

תהליכי ההיריון והלידה מלווים ברגשות מחשבות וציפיות רבות. לא תמיד הדרך פשוטה:  למשל בהריון שמגיע לאחר טיפולי פוריות , אבדן הריון קודם או הריון המוגדר בסיכון גבוה. גם כשהכול עובר בצורה חלקה וטובה יש לא פעם התמודדויות מורכבות : למשל  מול המערכת הרפואית, מול המשפחה, בזוגיות ובינך לבין עצמך. בין עם מדובר בהריון ראשון או שני או שלישי וכו', הוא תמיד מתרחש בהקשר המשפחתי, האישי והסביבתי של ההורים, ומושפע מאירועים קודמים ומחויות קודמות כמו מציפיות ומחשבות על העתיד. קיימת תפיסה של רצף חיים בתוכה משתלבים הכניסה להריון, ההיריון עצמו והלידה.  

חוויות העבר,  בין אם מדובר בתהליכים הקודמים להריון ( טיפולי פוריות, אובדן הריון/ות קודמים, חווית לידה טראומטית)  או תהליכים המתרחשים במהלך ההיריון הנוכחי (ממצאים  הדורשים מעקב בעובר, מחלות רקע של האם)  משפיעים על ה well being של האם ועל האופן שבו מגייסת את כוחותיה או מנכיחה את הקשיים. לתמיכה הסביבתית יש משמעות רבה (מעגלי תמיכה במשפחה ובקהילה) אך חשוב לבחון את המוכנות להיעזר . קיים תחום של פסיכולוגיה פרה- נטלית המצביע על כך שקיימת השפעה גם על העובר, ומכאן חשיבות כפולה להתייחסות לקשים ומציאת מרחב טיפולי מכיל ומקדם – עבור האם והעובר, ובן/בת הזוג.

תהליכי עיבוד הריון ולידה הינם תהליכים טיפוליים בהם יוצרים את המרחב לגעת בהקשרים השונים הללו ( משפחתיים, זוגיים, אישיים) והשפעתם על מהלך ההיריון , הלידה וההורות. במהלך הטיפול ממפים ומכירים את חוויות העבר , ההווה והציפיות המעצבים את ההתייחסות להיריון ועשויים להשפיע על ההתמודדות במהלכו , במהלך הלידה ואחריה.  המטרה היא מציאת עוגנים ונקודות תמיכה, העצמת יכולות ויסות והרגעה, עיבוד חוויות טראומטיות והכנה ללידה ולתקופה שלאחריה.

התהליכים מתבצעים באמצעות מפגשים הכוללים שיחה, שימוש בדמיון מודרך, היפנוזה וביופידבק, וכן שימוש בחלומות, יצירת מנדלות ולוח חזון מותאם אישית.

רוח התקופה מביאה לכך שבתקופת ההיריון אנו משקיעות מאמצים רבים לאכול נכון, להימנע מגורמים שעשויים לסכן או לגרום נזק לעובר ולעצמנו, נוטלות חומצה פולית, ברזל וויטמינים  צורכות שירותים ומוצרים יעודיים ,  אך לא תמיד נותנות את המרחב לחלק הנפשי והרגשי שקיים שם בכל השלבים של ההיריון הלידה ולאחריה, דינאמי ונוכח. 

אם את מרגישה שיש מקום לבחון משקעים שנותרו מהעבר, או שישנה התמודדות שמקשה בהווה, ואת  לפני הריון, במהלכו או לאחריו, אני מזמינה אותך להתייעץ . התהליך מתאים לנשים, זוגות ובני /בנות זוג .

אנדרה רפאלה מלול-לוי

054-6457795

דיקור סיני בהריון, טיפולי שיאצו - נשימה