ליווי בהריון ולידה

פעם כשנשים חיו בשבטיות או בבית משותף עם כל המשפחה, היתה תמיכה רחבה ועוטפת. ככה היה לקראת הווסת הראשונה והמשיך באיך להביא ילדים לעולם ואיך בוררים חיטה בדרך הטובה ביותר .כן היתה הדרכה מנשים מבוגרות ורבות .האמא ,הדודה ,האחות הגדולה והסבתא.כולן היו שם בשביל אותה ילדה.

כולן היו מתגייסות לטפל ,לבשל ולשיר יחד. הביחד הזה היה קשר חזק ונתן המון ביטחון לנשים באיך שהבינו את החיים והתנהלותן.

כיום הכל השתנה, המשפחה הגרעינית התפרקה לה וסבתות מאוד עסוקות. הנשים יוצאות לעבודה ומגשימות את עצמן,יחד עם זאת נוצר עומס. העומס מועצם כשאר התמיכה נעלמה. כבר אין את הדמות המכוונת יש רק המון עצות שונות בעולם הוירטואלי ,מחקרים מעולם הרפואה והפסיכולוגיה, והכל מבלבל. כי יש לנו צורך לרצות את עצמינו לעשות את הכי טוב.יש לנו צורך להיות מושלמות גם להיות אמא עובדת וגם להעניק את החום והדאגה לצרכים של התינוק שלנו.

כל הידע שהיה עובר מדור לדור ומאישה לאישה מועבר בצורה חלקית והביטחון שלנו כנשים ירד.הצד הרפואי והמדעי נכנס לתודעה והרבה מאיתנו נסתמך עליו במקום האינטואיציה ועצות סבתא.

העזרה והתמיכה שנעלמה יוצרת פער עמוק ובעיקר בילבול. הבילבול יוצר עומס נוסף וחוסר בטחון גדול בגוף ובהקשבה פנימה ובאמהות שלנו.

מתוך כל הבלבול והמחזור בתמיכה נולדות נשות מקצוע כמוני אשר באות להחזיר את הידע לנשים בהריון ולאחר הלידה, ליצור קצת סדר בין מבול המידע הקיים ולהחזיר את ההקשבה פנימה וטשטש את הפחד.

להיות דולה עבורי היא שליחות ואני רואה את עצמי ממלאה את התפקיד של האחות הגדולה ששומרת על האחות הקטנה בלידה. אחות גדולה שמלווה ותומכת ומרגיעה את הפחד ,ומכינה את האישה להיות חזקה ומועצמת. ובעיקר מחברת אותה לעצמה ולכוחות שלה. קורס הכנה ללידה וסדנת הכנה להנקה בנשימה באה לתת עוד מהכלים והידע הזה.

לטפל בזמן הריון באה לאזן ולהקל על אותה אישה שחשה חוסר איזון. דיקור סיני ושיאצו לזמן ההריון מסייע במגוון מכאובים ומותרים בהריון.

טקס איסוף עצמות הוא טקס עתיק אשר עוזר לאישה לסגור מעגל לאחר הלידה.

תקיפי את עצמך בנשים תומכות ותגלי שיותר קל 🙂

שלך איזבל