מה שהפסקתי לקנות -אבקת מרק עוף (פרווה) ביתית

אבקת מרק עוף (פרווה) -היא אחת האבקות החיזוק הכי שימושיות במטבח הישראלי. מה יש בה שהופך אותה לאחד המצרכים הכי שימושיים במטבח?
עוד לא מזמן האבקות הכילו מונוסודיום גלוטומאט, אשר משפר ומעצים את הטעם. בשנים האחרונות רוב חברות המזון הוציאו אותו מהשימוש לרוב כי לציבור יש דיעות חלוקות עליו.

אני זוכרת כשחייתי בסין תקופה והייתי אוכלת בצהריים בקנטינה של הבית חולים האוניברסיטאי בצ'אנגדו, האוכל הבסיסי שכלל מנת אורז ותוספת שהיתה צמחונית עבורי בהתחלה היה טעים לחיך.

לאחר תקופה, לא משנה מה אכלתי, הטעם  היה זהה בפה (מונוסודיום נחשב לטעם החמישי) .יום אחד ביקשתי לראות איך הם מכינים את האוכל והייתי המומה מהכף הגדולה של מונוסודיום אשר הגיעה לתבשיל. הטבחים הסינים הכניסו אותו בכל תבשיל ולא משנה אם היה ברוקולי או שעועית או משהו אחר ולכן להכל היה אותו הטעם. בסופו של יום, הכל עניין של מינון כמו הרבה דברים בחיים.

אז נכון שהרבה חברות המזון הגדולות בשוק,עובדות יפה כדי להפוך את האבקה לבריאה יותר, יחד עם זאת אם נסתכל על כל הרשימה של אבקת מרק, נראה הרבה משפרי טעם נוספים. אני באופן אישי מעדיפה כמה שפחות צבעי מאכל ורשמית הE הארוכה, גם אם הם ממקור טבעי יותר. אני כבר כמה שנים קונה קופסת מרק עוף פרווה שמחזיקה לפחות שנה שלמה.

אני בעיקר מחזקת את הבישול עם הרבה עלים ירוקים בעיקר.

הסיבה שמביאה אותי להכין אבקת מרק ביתית היא השליטה במרכיבים.במתכון הזה תוכלו לשנות את המרכיבים לטעמכם.זה מה יפה בזה.

החלטתי להכין אחת בבית. אז בדקתי כל מיני מתכונים ברשת ובחרתי בקיצור דרך כי למי שיש זמן לייבש ירקות אם אין מייבש ובעיקר זמן .אפשר לקרוא לה אבקת מרק אינסטנט. האמת זה כל כך פשוט! מצאתי סרטון נהדר והטעם באמת יצא של ציר ירקות פרווה ואני עכשיו מחזקת את התבשילים דרכו אני שיניתי כמויות ומרכיבים. דרוש בלנדר חזק שטוחן קמח ואבקות או מטחנת קפה או תבלינים.
קרדיט לסרטון של עור אורגני https://www.youtube.com/watch?v=EBoLAonuTYI&t=247s

המתכון שלי – מכניסים לבלנדר בסיס של טפיוקה – אני טחנתי את פניני הטפיוקה . כמות של כוס( ניתן להחליף את הקמח טפיוקה בעמילן תפוח אדמה )
2 כפות כורכום
3 כפות בצל מיובש
כף וחצי אבקת שום
כף מלח ורוד
כפית פלפל לבןן
2 כפות כוסברה מיובשת
כף פטרוזיליה מיובשת
כף זרעי שומר
כפית רוזמרין מיובש
זהו