מחלקת הפריות IVF -אסותא אשדוד

הריון ולידה כדרך נס, כן בעיניי זה נס אחד גדול. כניסה להריון לכאורה פשוטה ולא השתנתה במהלך אלפי שנים. לקח זמן מה עד שנשים וגברים הבינו את כל האנטומיה והפיזיולוגיה של הרבייה אך נראה שהיה טבעי להגיע לפרי בטן לאחר קיום יחסים במשך תקופה.

היום ידוע שיש מאות אלפים של זוגות אשר נתקלים בקושי בהשגת הריון בריא ושלם, אותם זוגות ונשים יחידניות, מוצאים את עצמם אצל רופא נשים ופריון.  המצב של אישה מאשדוד והסביבה עד היום לא היה פשוט, אשדוד אומנם עיר קרובה יחסית לערי המרכז ,ועדיין לא זכתה לאפשרויות רבות בבחירה ברופא פריון ומרפאה ציבורית ופרטית.

מעט מאוד רופאים מומחים בתחום פריון הגבר והאישה מקבלים במרפאות פרטיות ודרך הקופה בעיר ובסביבה. רוב הרופאים נמצאים במרפאת בריאות האישה שזה לעצמו מהווה תחושה לא נעימה של מטופלות פוריות. אופציה קיימת היתה לנסוע הרחק צפונה.

 

מאז ההודעה על פתיחת בית חולים אסותא אשדוד, אני בצפייה גדולה לפתיחת המחלקה להפריה חוץ גופית. כי מגיע לנשים להקל על עצמן במסע הזה. להימנע מפקקים ובאמת לקבל שירות קרוב וטוב לבית ,בין אם הוא פרטי או ציבורי.

מה שדווקא עשה לי טוב הלב אחרי הפגישה היום במחלקה, היא לא רק עניין שהמחלקה מספק שירות לכל קופות החולים תמורת טופס 17,אלא גם הגישה של הצוות פתוחה ומבינה לעומק את הצרכים של הזוג הפונה לטיפול.

בפגישה נכחו כל צוות המחלקה -ד"ר שלומי ברק ,ד"ר בר גיא ,אחיות המחלקה ועובדות סוציאליות. ד"ר ברק וד"ר גיא מגיעים ממחלקות ציבוריות ופרטיות וקיבלו על עצמם חזון ועשייה משותפת לטובת מטופלות פריון בבית חולים ציבורי. הרופאים שמובילים את המחלקה רואים את התמונה הגדולה ומאמינים במכלול של התמיכה הרחבה שניתן לקבל בזמן טיפולי הפוריות. ניתן לראות את זה במחשבה על מיקום המחלקה,בחירה מדויקת של אנשי הצוות ועד ליווי ותמיכה של עובדת סוציאלית. המחלקה צפויה לגדול בהמשך מבחינת הצוות והאפשרויות הקיימות.

בעיניי הצלחה בהשגת הריון היא שילוב של רפואה וטכנולוגיה מתקדמת לצד ליווי רגשי ואיזון על ידי רפואה משלימה (תזונה, תוספי מזון,תנועה ,דיקור סיני וארויגו ועוד). הרופאים שהכרתי במחלקה, מאוד מודעים לרגשותיה של המטופלת והרצון שלהם הוא לתת יחס אישי, אכפתי בנוסף לצד המקצועי לכל מטופלת:  החל מבדיקות האולטראסאונד המבוצעות על ידם (חיסכון בזמן ודיוק ) ועד היכרות אישית וזמינה ,מעקב של האחיות המקסימות ועד הקמת המעבדה.

למעשה, מחלקה נותנת מענה ציבורי עם יחס של פרטי בסטנדרט גבוה.

המחלקה להפריה חוץ גופית כבר מקבלת מטופלות בקומה 3, המחלקה ממתינה למעבר לקומה 1, למחלקה חדשה ומעוצבת. 

הפריות והזרעות ושירותי מעבדה כרגע מנותבות לאסותא ראשון על סמך אותו טופס 17. מעבדה מהטובות בארץ תפתח בבית החולים ליד חדר ניתוח לטובת יצירת עוברים ומיון והשבחת זרע. נאמר שכבר כיום מבצעים שימור פוריות סוציאלי ואונקולוגי במעבדה.

אפרופו זרע, המחלקה תכלול, ברגע שהמעבדה תפתח, מרפאה לפריון הגבר. לד"ר שלומי ברק יש ניסיון רב בטיפול בפריון הגבר ומעוניין בקידום ושיפור תאי הזרע להגדלת סיכויי ההצלחה להריון. 

אני צופה למחלקה הצלחה רבה עם המון תמונות של תינוקות על הקירות :)

ד"ר שלומי ברק -מנהל מחלקת IVF באסותא אשדוד
ד"ר בר גיא -רופא בכיר ,מומחה פריון
אחות אחראית - גב' אסנת אלון 
אחות-גל טרסו
מזכירה-אולגה רודאוסקס
ע"ס מלווה -ירין הרוש 

שעות קבלה-  קומה 3 (זמני ) טלפון המחלקה : 072-3398552
אחיות-7:30-15:30
ייעוץ רפואי -8-15:30
מזכירות : 8:00-16:00

אתר אסותא