מדידת חום השחר

מדידת חום השחר - נשימהמדידת חום השחר לוקחת חלק משיטת המודעות לפוריות של האישה ומודדת את השינויים של הטמפרטורה הבסיסית של האישה. 

עוד לפני המאה ה-20 מספר רופאי נשים חקרו את השינויים המתרחשים אצל נשים, הן הפיזיים והן השינויים במדידת חום השחר בהקשר לביוץ ולשינויים הורמונליים. 

כאשר הגעתי להתמחות במחלקה גניקולוגית בסין, חלק האבחון מתבסס על חום השחר. אישה מגיעה לרופא עם גרפים ידניים של חום השחר שלה. 
כיום ישנן אפליקציות נהדרות לרישום ומעקב.

 

שינויים בחום השחר

שינויים בחום השחר מצביעים על שינויים הורמונליים ואף אפילו ניתן לזהות מצבים של הפרעות בבלוטת התריס, מחסור בביוץ או בפרוגסטרון.

למעשה השיטה (מודעות לפוריות) מסייעת לנשים לזהות את חלון הפוריות שלהן ובכך להיכנס להריון או להימנע ממנו. בעיניי זו שיטה נהדרת משום שניתן לזהות מגוון שינויים המתרחשים בגוף וההקשבה לאותם שינויים אפשרת לנו להיות מחוברות יותר. המעקב אחר הסימנים של הגוף, נותנים לנו ידע מהימן כמו אולטרסאונד, בדיקות דם לאיתור הביוץ או הריון. 

 

חום השחר בהריון

מחזור חודשי של אישה מתאפיין בשינוי חום השחר ומתחלק לשניים. טמפרטורה נמוכה עד הביוץ וטמפרטורה גבוהה לאחר הביוץ. כאשר ממש לפני הווסת או ביום הווסת ישנה ירידה חדה לטמפרטורה נמוכה שוב. הביוץ מתאפיין בירידה חדה ולאחר מכן ישנה עלייה אשר נובעת מעלייה של פרוגסטרון.

לא ניתן לזהות ביום הביוץ מתי הוא קורה אך ורק על סמך טמפרטורה, אלא בשילוב של מספר סימני פוריות נוספים.
מצד שני ניתן לזהות ביוץ שהתרחש.

לאישה המנסה להיכנס להריון יכולה למדוד כל בוקר, ועל פי המידע של חום השחר יש זיהוי של הביוץ בדיעבד. הגרף יכול ללמד את האישה אם בייצה בכלל (לפעמים יש מנוחה בגוף ולא קורה ביוץ) גם על תזמון הווסת.

אני מאוד ממליצה לנשים כן להתיידד עם שיטת המודעות לפוריות וללמוד על עוד סימנים פוריים.

 

על מה כדאי להקפיד כשאת מודדת חום השחר?

  • יש למדוד חום בכל בוקר באותה שעה. לפני יציאתך מהמיטה. כן זה אומר לפני צחצוח שיניים …
  • יש לוודא שיש לך מד חום דו ספרתי, מדוע? כי הספרה הזו משמעותית כשאר את מודדת חום. יש הבדל משמעותי בין מדידה של 36.02 מעלות ל36.09. המדידה תהיה יותר מדויקת וניתן ללמוד יותר ממנה. 
    לרכישת מדחום דו ספרתי - לחצי כאן
  • יש לוודא שאת ישנה מספיק שעות - מחסור בשעות שינה משבשים את מדידת חום השחר .
  • נסיעות, אלכוהול ,תרופות , סמים ומחלה משנים את המדידה לא ניתן להסתמך על המדידה בימים אלו .
  • סדין חימום או מזגנים עלולים להשפיע כמו כן על המדידה שלך.