איך להקל על צירי לידה ?

להביא תינוק לעולם זה הכי טבעי שיש אז מה זה לידה טבעית? לידה נרתיקית ?או לידה ללא משככי כאב?

לידה פעילה
לידה פעילה

ילדתי 3 לידות טבעיות בבית חולים. ללא התערבות כלל. ההתערבות היחידה שבאמת הפריעה לי זה המוניטור .
בלידה הראשונה, הייתי כל כך נחושה להגיע ללידה שאני רואה בדמיון שבאמת קניתי כל מה שהיה אפשרי לפני 11 שנה:
הומאופטיה,כדור פיזיו,יוגה ותרגילים, שמנים,רסקיו ( בקבוק שלם נבלע בלידה ) ,ספר הלידה פעילה ואפי-נו המון המון מים שבזבזתי. חוץ מדולה הכל היה אצלי בתיק לידה.
לידה התנהלה בבית בעיקר במקלחת וגם בחדר הטבעי במקלחת. זה הדבר היחיד שעזר לי בזמן אמת כמובן שהדול שלי עשה עבודה נהדרת.
לידה שנייה באותו החדר,היה קצת אחרת, עדיין במים אבל על הכדור (כן לא בטיחותי )….
ללידה השלישית לא הספקתי להגיע לחדר לידה הטבעי ולא ממש נעזרתי במים כי היה כל כך מהיר ועצבני (את האמת זה מה שביקשתי לעצמי)..לא נורא ההתאוששות היתה בחדר הטבעי במאיר, כפר סבא.
למה רציתי לידה טבעית? בהגדרה שלי לידה טבעית היא לידה ללא כל התערבות (פתיחת וריד,צום, פיטוצין ,בלון ,אפידורל)
אני מאמינה שהגוף שלי בנוי ללדת ,כל תא בגופי תומך בתהליך הלידה ואני מאמינה בעצמי ובכוחות שלי וכך רציתי ללדת.

איך להקל על צירי לידה?

1.דולה. למה דולה?כי אשת מקצוע שאת מליחה להתחבר אליה ,יתן לך ביטחון .לדולות יש ידע וניסיון בחדרי לידה וממה שאני רואה על עצמי וקולגות שלי כל הזמן לומדות ומעשירות את הידע ואת ארגז הכלים.
נוכחותה של דולה מפחיתה ב25% את הצורך לאפידורל ולניתוח קיסרי ולעוד התערבויות .תפקיד הדולה היא להיות לך לביטחון, הקול שלך ,ההקלה הפיזית והתמיכה הרגשית שאת זקוקה בלידה.

2. מים .למים יש כוח אדיר, בייחוד מים חמים על אזור הגב התחתון והבטן התחתונה בזמן הצירים. הזרימה עצמה מאפשרת רגיעה ,הקלה על הכאב הצירים ונחמה. בחדרי לידה ובלידות בית יש אפשרות ללידה בתוך המים.

3. מגע . עיסוי בגב התחתון מאוד מקל על הציר .האזור הממנו יוצאים הצירים הוא הסקרום. מגע בעזרת עיסוי או לחיצות משככות כב בנוסף על כך שבאזור ישנן נקודות מאלחשות. מגע כמו ליטוף וחיבוק משחררים אנדרופינים הנותנים תחושת רגיעה וביטחון.

4. תנועתיות. התנועה בזמן הלידה מאפשרת לתינוק שלך מעבר דרך כל רצועות האגן .תנוחות עומדות מסייעות בעזרת הגרביטציה ולחץ ראש התינוק את הירידה לתעלת הלידה.
בנוסף על כך התנועתיות כמו המגע משחררים אנדרופינים -חומר אשר משככך כאב באופן טבעי.
אז כן כמה שיותר לזוז זו ההמלצה. אפשרי להחליף מנחים ותנוחות נוחות במהלך כל הלידה .תבחרי מה נעים לך !

5. טנס .מכשיר הטנס הוא בעל 4 אלקטרודות אשר מחוברות לגב האמצעי והתחתון.מכשיר הטנס שולח פולסים לאזור ומבלבל את המוח ואת תגובת הכאב. ישנן נשים שמכשיר הטנס הקל עליהן מאוד .

6. כרית חימום המונח באזור הגב התחתון או הבטן התחתונה

7. צעיף קשור סביב האגן יכול לסייע בצירים המופיעים האזור הבטן.

8. היפנובירפינג -מאוד חשוב ללמוד שיטות להרגעה ושיכוך הכאב ולתרגל אותם בזמן ההריון. ישנם קורסי הכנה ללידה ייעודים וחומרי קריאה רבים.

9. סביבה שקטה בזמן הלידה. סטרס בלידה או גירויים חזקים כמו אור פלורנסט,טלוויזיה או צוות שבא לבקר יותר מיד פעמים גורם לסטרס סמוי וגלוי אשר משבש את האיזון ההורמונלי בלידה .לכן חשוב להכין מבעוד מועד מוסיקה טובה,נרות ולעמעם אורות ,כדי יהיה אפשרי להתכנס ולהתרכז בלידה.

10.להימנע מצום מלא .רעב גורם למצב של סטרס וסטרס יכול לעכב את הלידה ולהגביר את כאבי הצירים.
מומלץ לאכול מזונות קלים וזמינים כמו חטיפי אנרגיה ופירות ולשתות מים כדי למנוע התייבשות בייחוד אם הלידה מתארכת או ההות ממושכת במים.

שתיהיה לך לידה מופלאה !