מעבר לנשיות-מפגש הכנה לווסת הראשונה

כאמא לילדה שמתקרבת בקצב מסחרר אל עבר גיל ההתבגרות ותכף עוברת לעולם הנשיות, היה לי חשוב לתת לה הרגשה חיובית לגבי הווסת הראשונה. מרגש אותי לחשוב שהתינוקת הקטנה שלי כבר הופכת להיות אישה קטנה.

לאורך השנים, הייתי עדה לסיפורים פחות חיוביים סביב הווסת הראשונה ,וכמה שהתגובה של הסביבה היא משמעותית בחייה של ילדה -נערה. אני רוצה לשאול אותך:

מה את הרגשת כשקיבלת ווסת ראשונה? מי היה שם עבורך ?מי הדריכה אותך ? מה ידעת על מחזוריות האישה ?

אני בטוחה שאת מעוניינת לתת לבתך את כל המידע ולתת לה תחשוה טובה. לפעמים זה כך כך מביך ילדות בגיל הזה לדבר על מחזוריות אז למה לא ביחד?

לכבוד בת המצווה של הבת שלי, התקבצנו 5 אמהות ובנות שטרם הפכו לנשים קטנות.

בתחילת המפגש המרגש, הבנות הציגו את החששות והתחושות שלהן, ואנחנו האמהות שיתפנו איך הרגשנו ומתי היתה הווסת הראשונה שלנו. השיתוף שלנו איפשר להן להבין שהחוויה של כל אחת שונה ומיוחדת לה בעיקר טבעית.

דיברנו.

  • על הגוף והשינויים הפיזיים ,המחזוריות ומה תפקיד הרחם ואיפה הוא נמצא ולמה יש ווסת בכלל.
  • הדימום הווסתי – גם ענינו על הסקרנות סביב העניין הטכני,איך השימוש בתחבושות וטמפון. כך שכל השאלות שעלו קיבלו מענה על ידי כל האמהות יחד.
  • איך בנות חוגגות את הווסת הראשונה בעולם ותרבויות שונות. כל ילדה סיכמה עם אמה איך היא היתה רוצה לחגוג.( הבת שלי החליטה על יציאה משותפת)
  • שבט נשי-דיברנו על האוהל האדום,ועל הכוח הנשי שלנו ואיזה יופי שאנחנו נשים.
  • בעיקר נתנו להן תחושה שיש להן אותנו, אנחנו שם עבורן וכחברות יש להן אחת את השנייה.

סיימנו בארוחה חגיגית משותפת(טבעונית) טעימה.חלק מהאמהות הביאו מתנה לילדה-נערה.

איזבל היקרה, ההתרגשות מהמפגש שהתקיים אתמול ממשיכה ללוות אותי. זאת הייתה הזדמנות לעצור רגע ולהתבונן בבנות שלי ההופכות במהירות לנערות קטנות- להתרגש יחד איתן, להזמין אותן לשוחח איתי ולשתף אותי בשינויים שחוות, ברמה הרגשית והפיזית. המפגש כלל הכל מהכל- מבוכה, חששות, צחוקים, התרגשות, סקרנות, גאווה וללא ספק הזדמנות "להתיידד" עם הווסת ועם הנשיות. הייתה למידה שכללה את כל החושים, ובעיקר הייתה תחושה של "ביחד". תודה רבה על חוויה כל כך משמעותית שללא ספק תמשיך ללוות אותנו. אמא של שני ונועה

תודה רבה איזבל על חוויה מרגשת מגבשת שגרמה לנו להרגיש בנוח עם עצמנו ואחת עם השניה .גם אני וגם תומר מאוד נהננו מהחוויה של השיתוף והפתיחות למדנו דברים חדשים, אפילו אני שכבר חשבתי שאני יודעת הכל . אמא של תומר

מאוד נהננו בפגישה! הייה נהדר!!! עברנו חוויה חיובית .
ממליצה בחום לאמהות עם ילדות מתבגרות לקיים מפגש מסוג זה? אמא של ליזה

היה לנו מאוד כייף! משאיר טעם לעוד מפגשים …..תודה על הכל!????? אמא של דריה

רוצה גם לארגן מפגש לבת שלך וחברותיה? מתאים לבנות 10-12 שטרם קיבלו ווסת.

הסדנאות הבאות- מתקיימות בקיבוץ ניצנים

19.04.23 בשעה 19

עלות לאמא ובת -150 שח.

לפרטים נוספים -0523542675

איזבל עטיה כהן -דיקור סיני ועיסוי רחם לנשים דולת פריון ולידה.