דיאטה על פי הרפואה הסינית

למי מתאים טיפולי דיאטה על פי הרפואה הסינית?

לכל מי שמעוניין לרדת ממשקלו ומוכן לאמץ אורח חיים מאוזן ובריא יותר לאורך זמן.

 

למה אנחנו עולים במשקל?

הרפואה הסינית אינה מטפלת ב"עודף משקל" כשלעצמו, אלא במצב האנרגטי המונח ביסוד התופעה והמוביל למשקל העודף. ברגע שאיזון הגוף מושב, מערכת חילוף החומרים תעבד את המזון כראוי ועודף המשקל יחדל להתקיים, בתנאי שהאדם יסגל לעצמו נוהגי אכילה מתונים.
השמנה אם כן היא סימפטום של תפקוד אנרגטי חלש או לקוי.

 

מהו טיפול דיאטה לפי הרפואה הסינית?

מבחינת הרפואה הסינית, מצבו הקליני של אדם מלא, שמנמן, שמן או שמן מאוד, עשוי להוביל לאבחנות מגוונות, ולכן לטיפול אינדיבידואלי, ולא לשיטה אחת שמתאימה לכולם.

הסיבות האנרגטיות השונות להשמנה עשויות להופיע לחוד או במשולב. הטיפול מורכב ממספר גורמים:

דיקור הגוף (אקופונקטורה): אקופונקטורה היא שיטת טיפול סינית שבה מוחדרות מחטים דקות כשערה לנקודות הדיקור המצויות מתחת לפני העור. ערוצים אנרגטיים מיוחדים מחברים את נקודות הדיקור לאיברים הפנימיים, ובעזרת מטפל מיומן ניתן לתקן את חוסרי האיזון בטחול, בכליות, בקיבה, במחמם המשולש ובכבד, לסייע בניקוז הלחות, לעודד את זרימת הצ'י והדם, לצנן את הקיבה (ובכך להפחית את תחושת הרעב), לחזק את האנרגיה והחיוניות, ובסופו של דבר לבטל את הגורמים שהובילו לצבירת המשקל, ועל ידי כך לגרום להרזיה.

המלצות תזונתיות

גורם עיקרי להשמנה הוא כמובן אכילה לא נכונה.
המנהג הנפוץ, להתייחס לדיאטה כאל מבצע, ולהכניס את הגוף למצב של הרעבה, יוצר את דפוס היו-יו המוכר; בזמן הדיאטה מושגת ירידה במשקל, אבל כשהמבצע מסתיים, הגוף משיב לעצמו את החסרים שנגזלו ממנו בפראות, ומפצה את עצמו בתוספת משקל. התוצאה הסופית של המהלך היא עלייה במשקל, לא הפחתה בו. לחלופין, יש לסגל אורח חיים הנשען על תזונה מאוזנת יותר, לאורך זמן.

לפי הרפואה הסינית, נשענת התזונה הנכונה על מזון נכון, אכילה נכונה ומועדים נכונים. הרפואה המערבית סופרת קלוריות. הרפואה הסינית – לא. ישנם מזונות הנחשבים "משמינים" מבחינת התזונה המערבית, וברפואה הסינית ישתמשו בהם במינון מבוקר, מכיוון שהם נחשבים למחזקי צ'י (שמן זית, למשל).
הרפואה הסינית אינה דוגלת בצמחונות, והיא מעודדת אכילה רבגונית.

התפריט הסיני די שונה מהתפריט המוכר של דיאטות – מומלצים:
דגנים מלאים, קטניות, ירקות (עדיף מבושלים /מאודים /מוקפצים)
חלבונים מן החי כמו דגים ,עוף ,ביצים.
להימנע ממוצרי חלב, מזון מעובד או מזוקק, נשנושים לא בריאים ועוד.
מוזמנות לקרוא על 5 הטעמים לפי הרפואה הסינית.

פעילות גופנית

פעילות גופנית היא החשובה מכל תהליכי הגוף בקביעת קצב חילוף החומרים. כמעט בלתי אפשרי לשמור על משקל גוף תקין ללא אורח חיים המשלב בתוכו פעילות גופנית קבועה ורצופה. לכן, מי שחושק בגוף רזה יותר ורופס פחות, עליו למצוא את העיסוק הספורטיבי.

הטיפול ברפואה סינית יכול לבוא כתמיכה לכל טיפול אחר תרופות תוספים. היתרון ברפואה הסינית הוא ההמשכיות של השמירה על המשקל הקיים וירידה הדרגתית, ללא צורך ב“דיאטת כאסח“.

התזונה הסינית מאוד מזינה ומשפיעה על מגוון תהליכים בגוף ומאוד בריאה.

ניקוי רעלים

חשוב לפני כל ירידה מבוקרת של משקל להתחיל בניקוי מערכת העיכול, כלי הדם בעזרת תזונה וצמחי מרפא המיועדים לסייע בלנקות את רעלים המצטברים בגוף.